• Musselkanaal opnieuw een ronde verder in het bekertoernooi

11 dec 2019
  • Groningen – Op een doordeweekse avond moest Musselkanaal in Groningen op sportpark West-End aantreden voor de 2e bekerronde tegen het zondagteam van Groninger Boys. In de eerste helft was Musselkanaal oppermachtig maar was de voorsprong maar 2-1. In de pauze wisselde trainer Woortman drie keer en werd het spel er niet beter op. Wel was er toen veel meer te beleven en er gebeurde van alles. Toen alle kruitdampen waren opgetrokken stond er een 3-4 eindstand op het scorebord.

Musselkanaal begon goed aan de wedstrijd maar het duurde tot de twaalfde minuut voor er gescoord werd. Aron Berends snelde er op rechts langs en zijn voorzet kwam via Jordy Oost in de voeten van Rolf Kayser en deze liet keeper Wouter de Leur kansloos. Diezelfde Berends knalde de bal na twintig minuten via de vingertoppen van De Leur tegen de lat. Na een half uur kon Kayser simpel binnentikken na voorbereidend werk van Oost, 0-2. Vlak voor de rust faalde Oost jammerlijk voor open doel en dat was een misser met gevolgen. Reeds in blessuretijd kreeg de thuisclub een vrije trap te nemen. Van een meter of twintig schoot Pong Clemencia de 1-2 tegen de touwen.

Trainer Woortman bracht in de pauze al zijn drie wisselspelers in en dat kwam het spel van Musselkanaal niet ten goede. Het was allemaal wat slordiger aan de gasten kant en geluk was dat Groninger Boys en er ook nog niet veel van brouwde. De strijd werd vooral van de thuisclub wat harder en na een kwartier was Karim Layeb zo dom om Gerwin Schmitz onderuit te trappen. Schmitz reageerde ook en hij kreeg geel maar Layeb zag rood van de goed leidende Hasse Aartsen. Van deze meerderheid kon Musselkanaal niet lang genieten omdat even later invaller Lennart Fehrmann zo hard geraakt werd dat hij niet verder kon spelen. Geen wissels meer op de bank dus tien tegen tien. Halverwege de tweede helft speelde Bjorn Banus invaller Ike Kremer prima aan. Deze omspeelde de keeper en het stond 1-3. Nog geen minuut later was het ook al weer 2-3 toen invaller Ruben Bermudez scoorde. Het spel golfde op en neer en vooral Musselkanaal kreeg een aantal grote kansen maar verzuimde te scoren. Ook aan de andere kant waren er mogelijkheden maar het duurde tot de 82ste minuut dat Groninger Boys de gelijkmaker scoorde. Opnieuw een invaller, Kendrick Cadeau, wist te scoren. De zeven aanwezige supporters van Musselkanaal, waarvan drie niet in de gaten hadden dat Musselkanaal ook met tien man speelde, vreesden het ergste maar het winnende doelpunt viel juist aan de andere kant. Oost faalde deze keer niet en schoot beheerst raak, 3-4. De thuisclub probeerde in de laatste minuten nog van alles maar de verdediging van Musselkanaal met keeper Rick Strobos aan het hoofd hield knap stand. In de laatste minuut redde Strobos nog met de voet en even later floot Aartsen voor het einde.

Musselkanaal moet nu in een tussenronde aantreden tegen het tweede team van Staphorst. Deze wedstrijd staat gepland op zaterdag 21 december om 17.00 uur.