• Wat is het kledingfonds????

Tijdens de ledenvergadering van november 2010 is besloten om met ingang van het seizoen 2011-2012 het kledingfonds op te richten voor alle voetballende leden van de vereniging. In hoofdlijnen komt het erop neer dat VV Musselkanaal de kleding aanschaft voor alle spelende leden (senioren, junioren en pupillen). Hiervoor is door VV Musselkanaal een contract afgesloten met De Jonge Sport.

De aanschaf van deze sportkleding brengt behoorlijk wat kosten met zich mee. Een hele club van de een op de andere dag in het nieuw is dan ook niet mogelijk. Samen met alle leden vullen we met het kledingfonds een spaarpotje waaruit ieder team uiteindelijk nieuwe kleding krijgt. Op de lange termijn zien we dan de hele vereniging in dezelfde tenues.

Hoe werkt het?
    Ieder lid van de voetbalvereniging betaalt, naast de contributie, jaarlijks een bedrag van 15 euro. Deze 15 euro gaat in het kledingfonds. In volgorde van noodzaak worden alle teams vervolgens in het nieuw gestoken. Het is dus niet zo dat iedere speler, ieder seizoen voor dit bedrag een nieuw tenue ontvangt.

Weetjes

• De bijdrage aan het kledingfonds is 15 euro per lid, per voetbalseizoen.
    • De 15 euro wordt gelijktijdig met de contributie geïncasseerd.
    • De bijdrage voor het seizoen zal worden geïncasseerd in januari van dat jaar.
    • De kleding van het fonds blijft eigendom van VV Musselkanaal.
    • Niet alle teams krijgen ieder seizoen nieuwe kleding. We sparen samen voor een uniforme uitstraling.
    • Teams met versleten/beschadigde/verouderde kleding krijgen als eerst nieuwe kleding.

Waarom een kledingfonds?
    Door te kiezen voor deze uniforme kledinglijn willen we:

• De uitstraling van de club verhogen;
    • De kledingkosten verlagen;
    • Gelijkheid in behandeling van de leden creëren;
    • Meer sponsormogelijkheden bieden (meer inkomsten voor de vereniging).

De voordelen van een kledingsfonds:

• Ieder team speelt in hetzelfde tenue (niet allemaal tegelijk, maar over een langere periode gestreken).
    • Altijd een tenue beschikbaar voor de spelers (minder zorg voor/door leden).
    • Gelijke behandeling recreatieteams en selectie (prestatie) teams.
    • Keeper geen hogere kosten i.v.m. aanschaf handschoenen plus kleding.

Waaruit bestaat een basispakket?

• Shirt met clublogo en/of sponsornaam en/of nummering
    • Broek
    • Kousen
    • Handschoenen keeper

Kleding kwijt of beschadigd?
    Aan het begin van het seizoen wordt per elftal een tas met shirts, broeken en sokken uitgereikt aan de begeleiding. De leider tekent voor ontvangst van de kleding. Aan het eind van het seizoen zal er controle op de aantallen plaatsvinden. Bij verlies of grove nalatigheid wordt de geldende winkelwaarde in rekening gebracht. Zorg dus als team goed voor jullie gezamenlijke eigendom.

Extra items van dezelfde kledinglijn
    Kleding als trainingspakken, voetbaltassen en dergelijke zijn geen onderdeel van het kledingfonds, maar wel onderdeel van de kledinglijn. De kledinglijn is vastgesteld door het bestuur. Deze extra kleding kan apart door sponsoren of individuele leden worden aangeschaft. Vraag bij onze vaste sportzaken naar de actuele kledinglijn.

Hoe kan ik kleding aanvragen?
    De aanvraag van (nieuwe) kleding via het kledingfonds loopt uitsluitend via Frank Tieben in samenwerking met Bé Speelman. Heb je vragen over een kledingaanvraag? Neem dan even contact met één van hen op. Zonder akkoord van één van beide kan er geen kleding of materiaal worden aangeschaft.

Vragen over het kledingfonds?
    Bé Speelman
    Tel. 0599-416972 of 06-10256572